کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3

ساخت وبلاگ

تیم فوتبال چارلتون در حضور 68 دقیقه ای مهاجم ایرانی خود مغلوب شفیلد ونزدی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در چارچوب هفته سی و هشتم لیگ دسته اول انگلیس یاران رضا قوچان نژاد در تیم چارلتون متحمل شکست دیگری شدند.
چارلتون که در خانه شفیلد ونزدی به مصاف این تیم رفته بود 3-0 شکست خورد تا همچنان یکی از گزینه های سقوط باشد.

در این دیدار مهاجم ملی پوش کشورمان در ترکیب اصلی تیمش به میدان رفت و 68 دقیقه بازی کرد اما نتوانست گلی به ثمر برساند.

چارلتون با این شکست با 32 امتیاز همچنان در رده یکی به آخر جدول 24 تیمی چمپیونشیپ باقی ماند.

انتهای پیام/

کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3...
ما را در سایت کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جباری karaj-news بازدید : 194 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 23:38

طرح آرامش بهاری در90 بقعه متبرکه و شاخص استان قزوين آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت :اين طرح برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و پذیرایی و میزبانی از زائران و مهمانان حوزه گردشگری مذهبی انجام می شود.

 حجت الاسلام  مصطفی نوروزی افزود: برگزاری نمایشگاه آرامش بهاری، مسابقه کتاب خوانی، غرفه های مشاوره وقف جدید، پاسخگویی به مسائل شرعی کودکان از برنامه های فرهنگی اين طرح است .

وی ادامه داد: همچنين برپایی خیمه های معرفت در بقاع شاخص، اجرای مراسم تحویل سال، ایجاد غرفه های گفتمان دینی، مشاوره برای خانواده و جوانان، مسابقه نقاشی با موضوع 'همه واقف باشیم' و برپایی غرفه سلامت از ديگربرنامه های طرح آرامش بهاری است .

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان طرح آرامش بهاری  تا 16 فروردين ادامه دارد .

انتهای پيام/

کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3...
ما را در سایت کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جباری karaj-news بازدید : 187 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 23:38

خانمی در حال مبارزه است تا تمساحی را که 11 سال است نجات داده و از آن نگهداری میکند را در منزلش نگه دارد.


ماری ثورن تمساح 4 ساله‌ای را تحویل گرفت چرا که  مرکز حیوانات نمی‌دانست با این تمساح که رامبو نام دارد و به نور خورشید حساسیت دارد چه‌کار کند.

او هر روز رامبو را به مدرسه و خیریه می‌برد و به مردم در مورد خزندگان آموزش می‌دهد. خانم ثورن به رامبو آموزش داده تا کسی را گاز نگیرد.

تمساح حیوان خانگی
ماری ثورن سال گذشته پسرش را از دست داد و نمی‌خواهد این تمساح را که در این 11 سال به بهترین دوستش تبدیل شده را هم از دست دهد. طبق قانون افراد می‌توانند تمساح را در صورتی به عنوان حیوان خانگی نگه دارند که اندازه‌اش کمتر از 1 مترو 20 سانتیمتر باشد. اما رامبو اکنون حدود 2 متر است و سازمان حمایت از حیوانات اجازه نگهداری نمی‌دهد.

انتهای پیام/

کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3...
ما را در سایت کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جباری karaj-news بازدید : 189 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 23:38

رقابت های گزینشی المپیک در قاره آسیا - قزاقستان؛

امید نوروزی فرنگی کار وزن 66 کیلوگرم و کمیل قاسمی آزادکار وزن 125 کیلوگرم کشورمان حریفان خود در رقابت های گزینشی المپیک در قاره آسیا شناختند.

نوروزی و قاسمی روی باسکول رفتندبه گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم وزن کشی این مسابقات عصر امروز(شنبه) به وقت محلی در شهر آستانه قزاقستان برگزار شد، که در وزن 66 کیلوگرم امید نوروزی در دور نخست به مصاف دیدار آمان نازار از ترکمنستان می رود و در صورت برتری در دور دوم با پان ژنگ از چین دارنده مدال های طلا و برنز آسیا مسابقه می دهد.

نوروزی در صورت برتری در این دو مسابقه در مرحله نیمه نهایی با برنده دیدار راویندر از هند و روسلان تساریف کشتی گیر مطرح قرقیزستانی و دارنده مدال های طلا، نقره وبرنز آسیا روبرو می شود.در بالای جدول وزن 66 کیلوگرم که 9 کشتی گیر حضور دارند، نمایندگان قزاقستان، ازبکستان، ژاپن و کره شمالی به مصاف هم می روند.

در وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد که 11 کشتی گیر وزن کشی کردند.، کمیل قاسمی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف کیونگ جین نام از کره جنوبی دارنده مدال برنز آسیا و بازی های آسیایی می رود و در صورت برتری در مرحله نیمه نهایی با برنده مسابقه ژائو دنگ از چین دارنده مدال برنز آسیا و نفر پنجم جهان و تی کی یاماماتو از ژاپن مسابقه می دهد.، این دو نماینده کشورمان از ساعت 8:30 صبح فردا(یکشنبه) به مصاف رقبای خود می روند تا در صورت فینالیست شدن سهمیه حضور در المپیک را کسب کنند.

امروز در روز دوم این رقابت ها در وزن 65 کیلوگرم کشتی آزاد یوگشوار دات از هند و کاتال یرلان‌بیک از چین با حضور در فینال موفق به کسب سهمیه المپیک شدند.، از حوادث مهم این وزن می‌توان به شکست آدام باتیروف، کشتی‌گیر کهنه‌کار و روسی‌الاصل بحرین که چندی پیش در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال طلا شده بود در مرحله نیمه‌نهایی مقابل یرلان‌بیک، دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی اشاره کرد.
در وزن 97 کیلوگرم کشتی آزاد نیز وزن ماگومد ابراگیموف از قزاقستان و ماگومد موسی یف از قرقیزستان فینالیست شدند و به سهمیه المپیک رسیدند.

در وزن 75 کیلوگرم کشتی فرنگی دلشاجان توردیف از ازبکستان به همراه کیم  هیون وو از کره جنوبی به فینال رسیدند و سهمیه المپیک در این وزن را از آن خود کردند.، و در وزن 130 کیلوگرم کشتی فرنگی نورماخان تینالی‌یف از قزاقستان که موفق به شکست باباجان‌زاده شده بود و مراد رامونوف از قرقیزستان با حضور در فینال موفق به کسب سهمیه المپیک شدند.

در این رقابت‌ها تنها کشتی‌گیران فینالیست سهمیه المپیک را کسب می‌کنند که تاکنون کشورهای ژاپن، قزاقستان، چین و قرقیزستان هر کدام 3 سهمیه و کره جنوبی نیز 2 سهمیه المپیک بدست آورده‌اند و کشورهای هند، ازبکستان نیز هر کدام یک سهمیه را از آن خود کرده‌اند.

انتهای پیام/

کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3...
ما را در سایت کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جباری karaj-news بازدید : 195 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 22:21

15 ایستگاه هواشناسی برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی در غرب اصفهان راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیرکل هواشناسی استان اصفهان  امروز در بازدید از ستادهای خدمات سفر هواشناسی اصفهان در غرب استان افزود: این ایستگاه ها در شهرستانهای فریدونشهر، فریدن، چادگان، بویین میاندشت، گلپایگان و خوانسار راه اندازی شده است .
مجید بیجندی  ارائه پیش بینی وضع هوای مرکز استان و مراکز استان های همجوار، ارائه و توزیع پیش بینی های ویژه ایام نوروز و پخش تراکت معرفی هواشناسی در بین مسافران را از فعالیت های این ایستگاه ها اعلام کرد.
وی با بیان اینکه مسافران نوروزی استان امسال شاهدتحول عظیمی در ارائه خدمات رسانی هواشناسی خواهند بود، افزود: اداره کل هواشناسی استان امسال برای اولین بار با تشکیل ستاد خدمات سفر گامی موثردرارائه محصولات و خدمات هواشناسی به مسافران برداشته است.
وی از تقسیم بندی استان اصفهان به پنج منطقه شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز برای ارائه خدمات هواشناسی خبر داد و افزود: در این تقسیم بندی، ستاد خدمات سفر غرب استان با محوریت هواشناسی فریدونشهر فعالیت می کند. 

انتهای پیام/م

کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3...
ما را در سایت کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جباری karaj-news بازدید : 172 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 22:21

برگزیده اخبار بین‌الملل مورخ بیست و نهم اسفند؛

گزیده‌ای از اخبار جالب و خواندنی مورخ بیست و نهم اسفند ماه را یکجا ببینید.

نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت، رژیم صهیونیستی از ترس رویدادهای غیرمنتظره و موشک‌های حزب الله می لرزد.

سفیر سابق واشینگتن در عراق در ادعایی از مطالب شگفت‌انگیزی درباره روابط قاسم سلیمانی و آمریکا پرده برداشت.

روسیه از کشته شدن تمام سرنشینان هواپیمای فلای دبی خبر داد.

العربیه از وقوع یک انفجار انتحاری در ترکیه و کشته و زخمی شدن 41 نفر تا این لحظه و دستگیری یک فرد مظنون به دست داشتن در این انفجار مرگبار خبر داد.

روزنامه الشرق الاوسط ادعا کرد تمام سلام مواضع عربی را درباره ایران مشروع می‌داند.

شرکت‌های بیمه در حال انجام رایزنی‌هایی با دولت آمریکا جهت معافیت از تحریم‌ها و تأمین پوشش بیمه برای محموله‌های نفت ایران هستند.

هزینه عملیات نظامی مسکو در سوریه به 448 میلیون دلار رسید.

یکی از اعضای سابق داعش اقدامات این گروه تروریستی را وحشیانه توصیف کرد.

گروه تروریستی داعش پس از یک سال فیلمی را از گروگان انگلیسی خود منتشر کرد.

المانیتور در گزارشی به توانایی‌های ایران برای تحمل کاهش بهای نفت و متضرر شدن رژیم سعودی پرداخت.

اختلاف میان مالکان برخی ساختمان‌ها در چین و نهادهای دولتی باعث ایجاد مناظری عجیب در این کشور شده است.

در کمتر از سه ماه گذشته، ترکیه شاهد وقوع ۵ انفجار تروریستی بوده که تاکنون ۹۰ کشته برجای گذاشته است.

خاخام‌های یهودی درصدد هستند سخنرانی نامزد جمهوریخواه آمریکا در اجلاس آیپک را تحریم کنند.

العربیه از پیدا شدن جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده در روسیه خبر داد.

انتقاد نخست‌وزیر انگلیس از بانک «بارکلیز» نشان می‌دهد تحریم‌های غیرهسته‌ای آمریکا در ورود شرکت‌های اروپایی به بازار ایران اخلال ایجاد می‌کند.

بازار معاملات نفتی شاهد کاهش بهای طلای سیاه بود.

اخبار جهان در روز شنبه با تصاویر جالبی همراه بود.

بانک مرکزی آلمان غربی در داخل یک پناهگاه محرمانه هسته‌ای دوران جنگ سرد مبلغی معادل ۱۱.۵ میلیارد دلار برای مواقع ضروری ذخیره کرده بود.

جانشین سابق رئیس موساد با اشاره به اینکه اسرائیل در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس دوستان و همپیمانان زیادی دارد، تاکید کرد که روابط با شخصیت‌های سعودی از دهه ۶۰ شروع شده است.

اندیشکده آمریکایی جان هاپکینز اعلام کرد که کره شمالی می تواند یک آزمایش هسته‌ای دیگر را در هر زمانی انجام دهد.

اجرای قراردادهای شرکت‌های اروپایی ایرباس و پژو، با توجه به احتیاط افراطی بانک‌های بین‌المللی در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

وزیر خارجه فرانسه، حمله انتحاری به یک مرکز خرید در شهر استانبول را که منجر به کشته شدن حداقل ۵ نفر شده ، محکوم کرد.

بر اثر واژگونی اتوبوس حامل حجاج مصری در جاده مدینه منوره به مکه مکرمه ۱۹ حاجی کشته و بیش از ۲۲ تن دیگر زخمی شدند.

مشاور امور بین‌الملل نخست‌وزیر پاکستان در پارلمان این کشور آمار دقیق اتباع پاکستانی در زندان‌های مختلف عربستان سعودی را 2393 نفر اعلام کرد.

انتهای پیام/

کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3...
ما را در سایت کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جباری karaj-news بازدید : 166 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 22:21

رئیس‌جمهور ترکیه در دیدار با وزیر امور خارجه با بیان اینکه داعش تهدید مشترک برای ما و منطقه است، گفت‌وگو با ایران برای حل بحران‌های منطقه را مهم دانست.

رئیس جمهور ترکیه در این ملاقات گفت: توسعه روابط ایران و ترکیه نه فقط در خدمت منافع 2 کشور بلکه در خدمت صلح و ثبات در منطقه است.

وی ضمن تجدید دعوت از جناب آقای روحانی برای سفر به ترکیه بر ضرورت افرایش حجم مبادلات اقتصادی 2 کشور تا سقف 30 میلیارد دلار تاکید کرد.

اردوغان افزود: غرب ضعف جهان اسلام را می‌خواهد و رسالت ترکیه و ایران برای حل مشکلات جاری منطقه سنگین است.

وی خاطرنشان کرد: داعش تهدید مشترک برای ما و منطقه است و برای حل همه بحران‌های منطقه گفت‌وگو با ایران برای ما مهم است.

ظریف نیز در این دیدار با تاکید بر دوستی ترکیه با ایران در شرائط سخت، خواهان بهترین روابط میان 2 کشور در شرائط جدید شد.

وی گفت برای ما ترکیه همسایه بسیار مهم است و مسئولان عالیرتبه جمهوری اسلامی برای روابط با ترکیه اهمیت ویژه قائل هستند.

وزیر خارجه تصریح کرد: در همه بحران‌های منطقه همکاری 2 کشور می‌تواند مفید و موثر باشد. ما می‌توانیم با همکاری با یکدیگر نمونه موفق نزدیکی مذاهب باشیم نه تفرقه مذاهب.

انتهای پیام/

کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3...
ما را در سایت کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جباری karaj-news بازدید : 183 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 21:20

بانک مرکزی آلمان غربی در داخل یک پناهگاه محرمانه هسته‌ای دوران جنگ سرد مبلغی معادل ۱۱.۵ میلیارد دلار برای مواقع ضروری ذخیره کرده بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛به نقل از رویترز، اهالی روستای موسیلی در منطقه کوشم نمی‌دانسند که بر روی یک تونل 300 متری حامل میلیاردها پوند انگلیس (8 میلیارد پوند) زندگی می‌کنند.

اهالی محلی فکر می‌کردند که این پناهگاه برای استفاده همگان است اما خبر نداشتند که تنها 175 نفر می‌توانند به مدت سه هفته درون آن زندگی کنند.

این پول‌ها را بانک مرکزی آلمان غربی برای مواقع ضروری در صورت جنگ، تورم فوق‌العاده و یا سرازیر شدن پول جعلی به داخل کشور، ذخیره کرده بود.

این پناهگاه در سال 1988 تعطیل گشت و روز گذشته (جمعه) نیز برای اولین بار برای دیدار عموم بازگشایی شد.

انتشار اولین تصاویر پناهگاه هسته‌ای پر از پول در آلمان
انتشار اولین تصاویر پناهگاه هسته‌ای پر از پول در آلمان
انتشار اولین تصاویر پناهگاه هسته‌ای پر از پول در آلمان
انتشار اولین تصاویر پناهگاه هسته‌ای پر از پول در آلمان
انتشار اولین تصاویر پناهگاه هسته‌ای پر از پول در آلمان

انتهای پیام/

کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3...
ما را در سایت کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جباری karaj-news بازدید : 181 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 21:20

ادعای رسانه‌ روسی و مشکلات کلان‌ شهرها تا دروغ خروج مستشاران ایرانی از جمله اخبار پربازدید بود.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه دفاعی امنیتی در مسائل مختلف منطقه و موضوعات نظامی در یکسال گذشته گزارش‌های متنوعی را تهیه کرده که در بسته‌های خبری آتی به مرور پربازدید‌های این گزارش‌ها می‌پردازیم.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: "هوادریا" یکی از اجزای مهم قدرت نیروی دریایی سپاه است.


از ادعای رسانه‌ روسی و مشکلات کلان‌ شهرها تا دروغ خروج مستشاران ایرانی + تصاویر

دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا گفت: کلان شهرهای بزرگی مانند تهران مشکلات عدیده‌ای دارند که حل آنها برعهده دولت است.


از ادعای رسانه‌ روسی و مشکلات کلان‌ شهرها تا دروغ خروج مستشاران ایرانی + تصاویر

یک منبع اگاه در وزارت دفاع گفت : ادعای سایت روسی درباره سامانه S 300 مورد بررسی قرار می گیرد.


امام جمعه موقت تهران گفت: جوانان بازوان قدرتمند ولایت فقیه هستند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین خروج مستشاران نظمی ایرانی را از سوریه تکذیب کرد.


از ادعای رسانه‌ روسی و مشکلات کلان‌ شهرها تا دروغ خروج مستشاران ایرانی + تصاویر

انتهای پیام/

کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3...
ما را در سایت کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جباری karaj-news بازدید : 184 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 21:20

در این گزارش به معرفی زیباترین چشم اندازهای طبیعی دنیا می پردازیم.

به گزارش خبرنگار اخبارداغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در گوشه و کنار این کره خاکی چشم اندازهای طبیعی زیبایی وجود دارد و در هر کشوری تعداد کثیری از این مناطر به چشم می خورد که با دیدت آنها حیرت زده خواهید شد. در ادامه این گزارش گزیده ای از زیباترین چشم اندازهای طبیعی دنیا را مشاهده می کنید.

برای مشاهده اندازه واقعی تصاویر روی آنها کلیک کنید

انتهای پیام/

کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3...
ما را در سایت کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جباری karaj-news بازدید : 184 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 19:54

امکانات برای صادرات دو میلیارد دلاری از مازندران فراهم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازساری، استاندار مازندران، در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان در بابلسر با بیان اینکه صادرات از استان درگذشته محور نبود گفت: از نیمه دوم سال ۹۴ بحث صادرات به صورت جدی پیگیری شده است.
ربیع فلاح جلودار هدف‌گذاری صادراتی استان را رسیدن به مرز دو میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: امکانات در مازندران برای رسیدن به این هدف فراهم است.

وی گفت: مازندران با تولید سالانه 4 میلیون تن محصولات باغی و مرکبات ظرفیت مناسبی برای صادرات دارد.

استاندار مازندران افزود: کمیسیون مشترک ایران با روسیه، ترکیه و آذربایجان تشکیل شده است و مازندران می تواند در این کمیسیون مسئولیت تأمین بخشی از محصولات غذایی و کشاورزی را بر عهده گیرد.

فلاح جلودار توسعه مراودات با کشورهای حاشیه دریای خزر و روسیه را ازجمله برنامه های امسال استان برشمرد و گفت: مازندران توان توسعه محصولات صادراتی به کشورهای هدف را دارد.

انتهای پیام /

کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3...
ما را در سایت کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جباری karaj-news بازدید : 148 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 19:54

امید است به برکت میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) مشکلات اقتصادی و اخلاقی و فرهنگی جامعه اسلامی مرتفع گردد. و ان شاالله در سال جدید، بستر ازدواج جوانان فراهم باشد و مشکلات مسکن و اشتغال آن­ها برطرف شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ مطالعه و تفكر در چگونگى نظم جهان طبيعت با درك و فهم هر گوشه اى از جهان خلقت، ادراكات و حواس محدود ما را با نظم عالم و اسرار خلقت، آگاه خواهد نمود. دليل آن هم روشن است، ما در دل طبيعت بزرگ شده ايم و با آن خو گرفته ايم، و هرچه ديده ايم و شنيده ايم همين پديده هاى طبيعى بوده، و همين طبيعت نيز ما را در اصل شناسائى خداوند يارى كرده است.

لذا چه خوب است به اطراف دور و نزديك خودمان نگاهى تازه بياندازيم. با ديدى نو به جريان حيات و طبيعت زمين بنگريم. فرض كنيم ما مانند ساكنان كره اى غير از زمين هستيم كه به هيچ وجه چنين تنوعى در آنجا نديده ايم، و اكنون براى نخستين بار روى زمين مي ­گرديم و زيبايى هاى آن را در مى يابيم. مسلم است كه احساس ما در اين سفر جز حيرت و اعجاب عميق، چيز ديگرى نخواهد بود.

بدون شک زيبائى و طراوت جالب درختان و گياهان و گل ها بر كسى پوشيده نيست كه با زيبائى خيره كننده خود روح انسان را نوازش مى دهند؛ قلب را آرام و در برابر فشارهاى شديد زندگى به انسان تسكين مى دهند، و به همين دليل هميشه بيمارستان ها را با انبوهى از گياهان و درختان، براى بهبود حال بيماران، تزيين مى كنند؛ و هميشه انسان ها براى رفع خستگى و تجديد نيرو به آغوش طبيعت در ميان درختان و باغ ها و گندم زارها پناه مى برده اند.

جالب اينكه در مورد لباس هاى بهشتى تنها سخن از رنگ سبز است، شايد به اين دليل كه از شادترين و زيباترين رنگ هايى است كه در عالم طبيعت و آفرينش پيدا مى شود، گياهان عموماً سبزند و درياها و آب هاى متراكم گاه نيلگون و گاه سبز به نظر مى رسد، به همين دليل روح انسان آشنايى زيادى با اين رنگ دارد و رنگ سبز روح را نوازش مى دهد، بعضى از دانشمندان رنگ سبز را مسكن و آرام­بخش مى دانند.که اوج آن زیبایی را می­ توان در روزهای آغازین ماه فروردین مشاهده نمود که ابرهاى ضخيمى صفحه آسمان نيلگون را پوشانده و رگبار متناوبى بر كوه و صحرا مى ريزد، زمين هاى تشنه آبيارى شده و گل ها و گياهان نوخاسته، طراوت و زيبايى خاصى به خود مى گيرند، نسيم روح افزايى كه با رطوبت ملايمى آميخته، عطر گل ها را به هر سو پراكنده مى كند و به جهان طبيعت ، شكوه و زيبايى غير قابل توصيفى مى بخشد،زیرا طبيعت فعل خداست.

تأملی در چیستی ماهیت عید نوروز

حقيقت اين است كه همه مردم جهان براى خود روزهاى شادى خاصى دارند كه آن را عيد مى نامند. اين روزها به مانند عيد نوروز است كه تحول جالبى در جهان طبيعت رخ مى دهد؛ گياهان مى خندند، درختان شكوفه مى كنند و حيات و زندگى در طبيعت تجديد مى شود.

لیکن در اسلام، اعياد به دنبال اطاعت اوامر مهم الهى قرار دارد، هم چون عيد فطر که می­ توان آن را جشن اطاعت فرمان حق  نامید، و  یا عيد قربان که آن عید هم اسلامی و در راستای اطاعت است،که باید آنها را عید واقعی نامید، اگرچه هر روزى كه انسان در آن گناه نكند و از صبحگاهان تا آخر شب از معصيت پروردگار بپرهيزد آن روز، روز عيد او محسوب مى شود و به اين بيان، ما مى توانيم تمام ايام سال را ايام عيد خود قرار دهيم.

 البته در اسلام اعيادی ديگر ازجمله عيد غدير كه همان عيد ولايت و منصوب شدن اميرمؤمنان عليه السلام به خلافت و جانشينى پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله است وجود دارد که  عيدالله الاكبر ناميده شده است.

با این اوصاف باید گفت عيد نوروز يك عيد طبيعى در جهان آفرينش است؛ فصل زمستان پايان مى گيرد، بهار همراه با حيات طبيعت به فرمان خدا شروع مى شود، شكوفه ها و برگ­ها و گل­ها بر شاخسار درختان آشكار مى گردد و نشاط و جنبش و حركت در تمام عالم حيات آغاز مى شود، همگام و همراه شدن با اين پديده عالم آفرينش، همگامى با سنت هاى الهى است.

نكته قابل توجه اين كه مراسمى در نوروز ميان مردم معمول است و به شكل سنت ملى در ميان ايرانيان و كشورهاى ديگرى درآمده كه قسمت قابل ملاحظه اى از آن، در شمار امورى است كه اسلام بر آن،(به صورت كلى) تأكيد نهاده است. مانند: نظافت، خانه تكانى، كمك به ارحام و بستگان و افراد نيازمند و آبرومند براى تهيه لباس و وسايل اوليه زندگى كه در سالهاى اخير در كشور ما ايران به صورت سنت «هفته نيكوكارى» درآمده است و بسيار پرثمر و مفيد است.

ديد و بازديد و صله رحم و ملاقات دوستان و رفع كدورت ­ها و بيرون ريختن غم و اندوه­ ها از دل و آماده شدن براى فعاليت هاى مختلف ثمربخش در سال نو، و مانند اينها؛ اين امور و مانند آن جنبه هاى مثبت مراسم نوروزى است،از این رو. عيد نوروز، عيدي ملي است نه اسلامي، لیکن یقیناً می توانيم عيدي داشته باشيم که مطلوب اسلام و مورد رضايت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشد.

تبیین لغوی واژۀ «عید»

عید در لغت، به معنای بازگشت است. ازاین رو، به روزهایی که مشکلات از قوم و گروهی برطرف می ­گردد و در حقیقت، آن قوم شکوه و افتخارها و پیروزی­ های نخستین خود را باز می­ یابند، عید گفته می­ شود.

در فرهنگ اسلامی نیز از آنجا که آلودگی­ ها برخلاف فطرت انسان هاست، آن گاه که این آلودگی­ ها از میان می­رود و انسان بر آن غلبه می­ کند، عید گفته می­ شود. در آیه ای که به آن اشاره شد نیز از آنجا که نزول مائده، روز بازگشت به پیروزی و پاکی و ایمان به خدا بوده، حضرت مسیح(علیه السلام) آن را عید نامیده است.

در روایتی از حضرت علی (علیه السلام) آمده است: «هر روزی که در آن گناه نکنی، عید است.» این روایت به همین مضمون از عید اشاره دارد و با آن منطبق است؛ زیرا روز ترک گناه، روز پیروزی و پاکی و بازگشت به فطرت نخستین است.

لزوم بهره گیری از آموزه ­های مثبت عید نوروز

بدیهی است گل عید را باید چید و از خارهای آن پرهیز کرد، لذا بایدبه نکات مثبت عید نوروز همچون خانه تکانی ظاهر و باطن و رعایت بهداشت یکی از آثار خوب عید نوروز است، در کنار رعایت نظافت و بهداشت ظاهری، زدودن رذائل اخلاقی و خانه تکانی درون نیز باید مورد توجه قرار گیرد و اسلام موافق این مساله است.

زیرا در اسلام استفاده كردن از زيبائي­ هاى طبيعت ، لباس­ هاى زيبا و متناسب، به كار بردن انواع عطرها و امثال آن، نه تنها مجاز شمرده شده، بلكه به آن توصيه و سفارش نيز شده است، و روايات زيادى در اين زمينه از پيشوايان مذهبى در كتب معتبر نقل شده است.

به عنوان نمونه در تاريخ زندگانى امام حسن مجتبى(عليه السلام) مى خوانيم، هنگامى كه: به نماز برمى خواست، بهترين لباس­هاى خود را مى پوشيد، سؤل كردند، چرا بهترين لباس خود را مى پوشيد؟ فرمود: «ان الله جميل يحب الجمال، فاتجمل لربى و هو يقول خذوا زينتكم عند كل مسجد؛خداوند زيبا است و زيبائى را دوست دارد و به همين جهت من لباس زيبا براى راز و نياز با پروردگارم مى پوشم، و هم او دستور داده است كه زينت خود را به هنگام رفتن به مسجد برگيريد».

لذا این پيروى عاقلانه است که مثل آبا و اجداد و نياكان ما ايرانيان و به طور كلى فارس زبان ها، در ايام عيد نوروز به خانه تكانى درون و برون ، صله رحم و اهتمام به شادى هاى مشروع صورت گیرد یقیناً اين آداب، آداب خوبى است.و بر همين اساس ما در اين آداب خوب و معقول از نياكان خود پيروى مى كنيم. لیکن آداب و سنت گذشتگان به صرف اين كه متعلق به نياكان بوده، لازم الاجرا نيست، بلكه تنها آن دسته از آداب و رسومى صحيح است كه مورد تأييد عقل و دين باشد.

معنویت گرایی ضرورت کلیدی در ایام نوروز

در نگرش اسلام، وجود معنويت در جامعه از شاخص ه اى مهم توسعه است. جامعه اى كه از جهات مادى رشد يابد ولى از معنويت تهى باشد، جامعه اى توسعه نايافته و عقب مانده است.

عناصر معنوى در جامعه، همان گسترش عبوديت خدا، حركت به سمت رشد و تعالى از جمله مصادیق این مهم به شمار می­رود.

لذا توجهی که مردم در لحظه تحویل سال پیدا می­کنند و به مراکز مذهبی و مساجد می­روند و دست به دعا و نیایش برمی­دارند از جمله ضرورت ­های بهره گیری از جنبه ­های مثبت عید نوروز است، اینها همه مورد تایید و سفارش دین مبین اسلام است.

عید نوروز فرصت کلیدی در ارتقای شاخصه ­های  اخلاقی

گفتنی است طبق روايتى كه در كتب معتبر شيعه و اهل سنت آمده، پيامبر صلى الله عليه و آله فرمودند:«انما بعثت لاتمم مكارم الاخلاق ؛ من مبعوث شدم (و از سوى خداوند به پيامبرى برگزيده شدم) كه فضايل اخلاقى را تكميل كنم».

طبق اين حديث پر معنا، هدف از بعثت پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله تكميل فضايل اخلاقى در جامعه اسلامى است. براستى اگر اخلاق اسلامى تا اين درجه از اهميت است، بايد براى پياده كردن آن در وجود خويش و جامعه تلاشى مضاعف انجام داد.

در سوی دیگر مسائل اخلاقى و انسانی  در ارتباط مستقیم  با جهان آفرينش و طبيعت قرار دارد؛ مسأله شكرگزارى (شكر منعم) و خضوع در مقابل خداوند و رضا و تسليم در برابر فرمان او و تواضع و فروتنى، ايثار و فداكارى، محبت و حسن خلق، همدردى و همدلى و مانند آن و پاكسازى قلب از هرگونه ناپاكى و آلودگى، و مدارا با خويشتن در برابر تحميل و فشار بر خود و امثال آن و نیز عدم اسراف و تبذير و تخريب مواهب الهى و مانند آن از جمله رویکرهای تقویت آموزه­ های اخلاقی در جامعه است.

لذا با صراحت بايد گفت: هيچ مساله اخلاقى نيست مگر اينكه اثر مفيد و سازنده اى در زندگى مادى مردم دارد، و هيچ اعتقاد و ايمان صحيحى پيدا نمى شود مگر اينكه در ساختن يك جامعه اى آباد و آزاد و مستقل و نيرومند سهم به سزايى دارد.

محبت گرایی؛ مهمترین ضرورت در عید نوروز

نباید فرامو ش نمود شيعيان على(علیه السلام) بايد هم در بعد ايمان و هم در بعد عمل صالح، همچون چراغى پرفروغ در جامعه خود نور افشانى كنند. تا ديگران در سايه نور ايمان آن ها هدايت شوند و اين امر باعث نفوذ محبت آن ها در قلب ديگران شود و در نتيجه موجب زينت و خرسندى ائمه بزرگوار شوند.

از این رو  شاد کردن دل­ها و دستگیری از مستمندان و یاری نیازمندان را از دیگر الزامات عید نوروز است و یقیناً شاد کردن مؤمنان عبادتی بزرگ است که جوشش محبت و به جای آوردن صله رحم و تبدیل شدن کینه و قهرها از دیگر آثار مثبت عید نوروز به شمار می­آید.

گناه زدایی اصل راهبردی در ایام نوروز

در تبیین این امر مهم باید در وهلۀ نخست این پرسش را مطرح نمود که به راستی كدام جامعه است كه آلوده به گناه ، خيانت، نفاق، دزدى، ظلم، تنبلى و مانند آنها بشود و اين جامعه آباد و پر بركت باشد. به راستی كدام جامعه است كه روح تعاون و همكارى را از دست دهد و جنگ و نزاع و خونريزى را جانشين آن سازد و زمين­هاى خرم و سرسبز و وضع اقتصادى مرفهى داشته باشد.هم چنین به راستی كدام جامعه است كه مردمش آلوده انواع هوس ­ها باشند، و در عين حال نيرومند و پا بر جا در مقابل دشمنان ايستادگى كنند.

بنابراین ارتکاب به گناه نباید تبدیل به عرف جامعه شود بلکه باید گناه زدایی مورد توجه قرار گیرد که در نهایت موجب حیات جامعه می شود با این تفاسیر آلودگی به انواع گناهان به نام عید از دیگر مسائلی است که باید مراقب آن بود، عیدی که می­ تواند عامل نشاط شود را نباید با برخی مسائل تبدیل به صورتی نامناسب کرد.

اجتناب از تجمل گرایی

بی ­تردید مشکلات جامعه ناشی از تجمل گرایی و چشم و هم چشمی های بیهوده است،امروزه اتومبیل­ هایی با قیمت ­های میلیاردی و خانه­ های چند میلیاردی وجود دارد، لیکن در مقابل دختران زیادی سال­ها عقد کرده می­ مانند تا جهیزیه تهیه کنند..؛ در حالی که اگر ازدواج ها مانند ازدواج علی و فاطمه علیهما السلام باشد،‌ چنین مشکلاتی درجامعه به وجود نخواهد آمد.

بدین ترتیب در عید نوروز مردم مسلمان ما مراقب باشند این ایام به مسابقه تجملات و تشریفات تبدیل نشود چرا که اگر زندگی گرفتار تجملات شد سنگین می­ شود.

زیرا شرع مقدس اسلام با اسراف، تبذیر و تجمل گرایی موافق نیست، و مردم باید این امور را رها کنند و بدانند که زندگی هرچه ساده ­تر باشد صفا و صمیمیت در آن بیشتر است.
خرافه زدایی ضرورت تحقق جامعۀ عقلانی

باید اذعان نمود روی آوردن به خرافات از مهم­ترین اشتباهات راهبردی است زیرا هرگز نباید بر  منطق بت پرستانه عرب جاهلیت حرکت کرد و اگر اینگونه با وقایع پیرامونی مقابله کنیم یقیناً بسیاری از مشکلات حل می­ شود.

لذا پيروى احمقانه یعنی تبعیت از  برخى از آداب و رسوم نياكان که نماد ضلال مبين و گمراهى آشكار است؛ مانند مراسم چهارشنبه سورى كه غير از بدبختى سودى ندارد. چه بسيار جوانانى كه در پى همين تقليد غير معقول چشمان خود را از دست دادند! چه تعداد عزيزانى كه شركتشان در اين مراسم خرافى جز سوختن چهره و بدنما شدن صورت، ثمره اى نداشته است؛ به گونه اى كه اكنون خجالت مى كشند با آن چهره در انظار عموم حاضر شوند! چه افرادى كه در پى انفجارهاى بى هدف و از روى هوا و هوس، دست و پاى خود را از دست داده اند! چه خانه   هايى كه در آتش سوخت! چه بيماران قلبى كه بر اثر صداى انفجارهاى مهيب ناگهانى راهى جهان آخرت شدند! آرى اين نوع پيروى از نياكان، پيروى احمقانه است و انسان عاقل به آن تن نمی دهد.

تأکید اسلام بر مقولۀ تفریح سالم

با تأمل در روایات به خوبى می­توان دریافت كه اسلام هيچ گونه مخالفتى با لذات حلال ندارد بلكه بر آن تأكيد نموده است، زيرا تفريح سالم و لذات حلال، روح را آرامش بخشيده و جسم را سالم مى كند و انسان در پرتو آن مى تواند به بخش هاى مهم زندگى، بهتر برسد.

هم چنین باید در نظر داشت انسان مانند ماشين آهنى نيست كه هر چه بخواهند از او كار بكشند، بلكه روح و روانى دارد كه همچون جسمش خسته مى شود، چنانكه جسم به استراحت و خواب نياز دارد، روح و روان نيز به سرگرمى و تفريح سالم نياز دارد.

تجربه نشان داده كه اگر انسان به كار يكنواخت ادامه دهد بازده كارش بر اثر كمبود نشاط تدريجا پايين مى آيد، اما پس از چند ساعت تفريح و سرگرمى سالم چنان نشاط كار در او ايجاد مى شود كه كميت و كيفيت كار هر دو فزونى مى يابند و به همين دليل ساعاتى كه صرف تفريح مى شود كمك به ساعات كار است.

 ولى مهم آن است كه خط فاصل لذات حلال و حرام روشن گردد و اين آموزه­ ها بهانه اى براى هوس رانان و عياشان نگردد.

بنابراین تجدید قوا از دیگر ضرورت­ های عید نوروز است و اسلام نسبت به انجام این امور و تفریح کردن تاکیدات و توصیه هایی دارد که نباید نسبت به این امور مثبت بی توجهی کرد. از این رو برخلاف تفکر برخی روشنفکران غرب زده، اسلام با سرگرمی سالم مخالف نیست و کسی نگفته است سرگرمی سالم و استراحت حرام است؛ بلکه استراحت و سرگرمی برای تامین معاش و عبادت به انسان نشاط می ­دهد.

سخن آخر

در خاتمه باید گفت ایام عید امسال با با یاد و نام حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) آمیخته است؛ لذا در کنار  اموری مانند دید و بازید و صله ارحام، کمک به نیازمندان و امثال آنشایسته است در  بعد آشنایی با تاریخ اجمالی و اوصاف برجسته ی، برترین بانوی جهان فاطمه ی زهرا (س) ودر  بعد دیگر توجه به مسائل مربوط به حجاب و عفاف که هر دو از نظر اسلام مهم است.اهتمام ورزند.

امید است به برکت میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) مشکلات اقتصادی و اخلاقی و فرهنگی جامعه اسلامی مرتفع گردد. و ان شاالله در سال جدید، بستر ازدواج جوانان فراهم باشد و مشکلات مسکن و اشتغال آن­ها برطرف شود.

امیدواریم در سایه لطف و عنایت آن بانوی بزرگوار همه ما بتوانیم خادمان خوبی برای اسلام و مکتب اهل بیت(علیهام السلام) باشیم و عظمت نظام و کشور را حفظ کنیم.

هم چنین شایسته است مردم مسلمان ، و متدین ایران به این نکات که مورد عنایت اسلام و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است بیش از پیش توجه کنند. که اگر ما به این موضوعات توجه داشته باشیم موجبات رضایت و خرسندی امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را فراهم کرده ایم اما اگر عکس آن باشد قضیه متفاوت خواهد بود.

کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3...
ما را در سایت کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جباری karaj-news بازدید : 142 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 19:54

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین، از تولید ۶۲ تن مرغ بدون آنتی بیوتیک در ۴۵ روز گذشته خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛سید منصور حاج سید جوادی افزود:دو واحد پرورش نیمچه گوشتی بصورت فعال  در شهرستانهای البرز و آوج  مرغ بدون آنتی یبوتیک توليد مي كنند.

به گفته حاج سید جوادی ، هم اکنون مجوز  ۸ واحد دارای شرایط لازم برای فعالیت تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک در استان نیز در دست اقدام و صدور است.

سید جوادی از مرغداران پیشرو خواست که برای دریافت مجوز تولید مرغ عاری از آنتی بیوتیک به سازمان جهاد کشاورزی استان و اداره کل دامپزشکی مراجعه کنند.

وی از مردم و مصرف کنندگان  خواست برای حمایت از واحد های پرورش مرغ بدو آنتی بیوتیک  اقدام به تهیه این نوع مرغ کنند.

انتهای پيام/

کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3...
ما را در سایت کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جباری karaj-news بازدید : 158 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 18:39

بر اثر واژگونی اتوبوس حامل حجاج مصری در جاده مدینه منوره به مکه مکرمه ۱۹ حاجی کشته و بیش از ۲۲ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از الوطن، بر اثر واژگونی اتوبوس حامل حجاج مصری در مکه مکرمه 19 حاجی کشته و بیش از 22 تن دیگر زخمی شدند.

"خالد السهلی،" سخنگوی هلال احمر در مدینه منوره تاکید کرد که بعد از ابلاغ خبر وقوع تصادف نیروهای امدادی به محل اعزام شدند که بعد از بررسی‌های اولیه مشخص شد که 19 نفر فوت کرده‌اند.

انتهای پیام/

کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3...
ما را در سایت کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جباری karaj-news بازدید : 150 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 18:39

در این خبر عکس کم تر دیده شده از سه اسطوره دوازه بانی کشور را می توانید مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اخیرا از دروازه بانان سابق فوتبال کشورمان آقایان بابازاده، حجازی، عابدزاده که در زمان خود ستاره و در حال حاضر از الگوهای ورزشی بوده اند، در کنار هم عکسی قدیمی و کم یاب منتشر شده است که در ادامه می بینید.
اسطوره های دروازه بانی ایران در کنار هم+تصویر

انتهای پیام/

کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3...
ما را در سایت کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جباری karaj-news بازدید : 151 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 18:39

انهدام یک تیم از گروهک تروریستی امیر سرتیپ دوم ستاد "سید باقر صادقی"  فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 92 زرهی خوزستان در گفت‌وگو با  خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره امنیت منطقه جنوب غرب کشور اظهار داشت: وضعیت امنیت منطقه در جنوب غرب بسیار عالی است.

**یک تیم از گروهک تروریستی "خلق عرب" در خطوط مرزی منطقه جنوب منهدم

وی با اشاره به اینکه یک تیم از گروهک تروریستی "خلق عرب" در خطوط مرزی منطقه جنوب منهدم و پرونده‌اش برای همیشه بسته شد، گفت: تاکنون هیچ موردی بعنوان تهدید نداشتیم و اگر موردی بود در نطفه خفه شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 92 زرهی تصریح کرد: یگان های عملیاتی ما در مناطق عملیاتی جنوب مستقر هستند و آن سوی مرزها را رصد می کنند و هیچ موردی از ناامنی گزارش نشده  است.

امیر سرتیپ دوم صادقی تاکید کرد: دستگاه‌های امنیتی به خوبی وضعیت را رصد می کنند و وضعیت امنیتی بسیار عالی است  و هیچ مشکلی نداریم.

وی با بیان اینکه هیچ اقدامی توسط گروهک تروریستی "خلق عرب"  انجام نشده و اگر موردی بوده آن ها گردن گرفته اند و از طریق برادران در وزارت اطلاعات دستگیر شده‌اند، یادآور شد: پرونده آنها در قوه قضائیه مفتوح است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 92 زرهی با اشاره به اینکه یک مورد از اقدامات این گروهک تروریستی حمله به یک هیئت زیارتی بود و آن ها گردن گرفتند، تاکید کرد: یک مورد هم در منطقه جنوب داشتیم که یک تیم از آنها در خط مرزی منهدم و پرونده‌اش بسته شد.

امیر سرتیپ دوم صادقی درباره برنامه‌های فرهنگی لشکر 92 زرهی خوزستان گفت: یگان‌هایی که در منطقه حضور دارند با توجه به خیل عظیم راهیان نور در منطقه تلاش‌های عظیمی را انجام می دهند.

**تدابیر قرارگاه عملیاتی لشکر 92 زرهی برای اسکان زائران

وی ادامه داد: یکی از نمایشگاه های فرهنگی نظامی ما مربوط به تیپ 72 مستقل بوده و یکی دیگر از آنها مربوط به تیپ 45 شهید صیاد شیرازی است و آنها علاوه بر کارهای رزمی و فرهنگی محل پذیرایی ده ها هزار زائر مناطق عملیاتی جنوب هستند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 92 زرهی گفت: پایگاه بعدی ما در منطقه قدمگاه رزمندگان دفاع مقدس و محل توقف ماشین جنگی رژیم بعث عراق بوده است.

امیر سرتیپ دوم صادقی با تاکید بر اینکه ما در مناطق عملیاتی جنوب شهدای بسیاری را تقدیم کرده‌ایم، عنوان داشت: در این مناطق پایگاه‌های بسیار خوبی دایر شده که خدمات بسیار خوبی را به زائران ارائه می دهند و ایستگاه های صلواتی دایر گردیده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از نمایشگاه‌های ما در پایگاه "حمید" و پایگاه "هوانیروز" و گروه پدافند هوایی اهواز است و یک پایگاه هم در "دزفول" و "خرمشهر" توسط ارتش ایجاد شده که همه توانمندی های دفاع مقدس به معرض عموم درآمده است.


فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 92 زرهی با تاکید بر اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران نقش تاثیرگذار و مقتدرانه خود را نشان می دهد، یادآور شد: ارتش جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند تا با استفاده از راویان خبره اتفاقات دوران دفاع مقدس را به نسل 3 و 4 منتقل کند.

امیر سرتیپ دوم صادقی همچنین از وجود برنامه‌های فرهنگی در "یادمان شهدای عملیات رمضان" و "یادمان شهید چمران" خبر داد.

گفتگو از محمد زرچینی

کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3...
ما را در سایت کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جباری karaj-news بازدید : 65 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 17:39

بیشتر مردم موریتانی در شبکه‌های اجتماعی با اعلام حمایت از حزب الله لبنان و دبیرکل آن تاکید کردند که مقاومت تنها گزینه پیش روی ملت‌های عربی در برابر توطئه گران است.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛به نقل از  القدس العربی،  سخنان دیروز سخنگوی دولت موریتانی در خصوص اینکه موریتانی به تصمیم اتحادیه عرب علیه حزب الله پایبند است، بحث و جدل گسترده‌ای در بین کاربران موریتانیایی در شبکه‌های مجازی ایجاد کرده است، به گونه‌ای که شمار زیادی از آنها سید حسن نصرالله را قهرمان و نماد مقاومت قلمداد می کنند و برخی دیگر نیز دیدگاه مخالفی دارند.

"حدو ولد الحسن" از کاربران شبکه اجتماعی نظرسنجی با عنوان «سید حسن نصرالله آیا قهرمان مقاومت است یا خیر؟» ایجاد کرده است که سبب شده است شمار زیادی از شرکت کنندگان در این نظرسنجی تصاویر سید حسن نصرالله را در لباس موریتانیایی منتشر کنند.

وی در این خصوص از موضع دولت موریتانی انتقاد کرده و گفته است بهتر این بود که دولت درباره حزب الله موضع گیری نمی کرد و سکوت اختیار می کرد. شهروندان میزان سودی که دولت از طریق فروش مواضع خود یا اجاره دادن نیروهای مسلح برای شرکت در ماموریت‌های جنگی برون‌مرزی یا حتی فروش آوارگان سیاسی کسب می کند، را درک می کنند، زیرا سرمایه مالی بسیار مهم است، به ویژه اینکه اگر دولت با بحران اقتصادی شدید مواجه شده باشد، اما اعلام صریح این موضع در کنفرانس‌های مطبوعاتی موضع شرافتمندانه‌ای نیست.

وی افزود: بیشتر مردم موریتانی از سید حسن نصرالله به عنوان سید مقاومت حمایت می کنند. من به هیچ وجه درسی که مقاومت  به رژیم صهیونیستی از زمان شکل گیری این رژیم داده است، به ویژه در سال 2006 فراموش نخواهم کرد. مقاومت توطئه دشمنان را ناکام گذاشت و سبب ناامیدی توطئه گران شد. مقاومت تنها امیدی است که برای ملت‌های عربی تحت سیطره و ناامید باقی مانده است و ما گزینه‌ای جز مقاومت و حمایت از آن نداریم.

براساس این گزارش، برخی از شهروندان موریتانی نیز از موضع این شهروند موریتانیایی انتقاد کرده‌اند.

انتهای پیام/

کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3...
ما را در سایت کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جباری karaj-news بازدید : 147 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 17:39

تاکنون 2 هزار و 250 خانوار در مدارس تجهیز شده استان اسکان داده شدند که این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال 100 درصد افزایش را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار رشد 100 درصدی ورود گردشگر به پایگاه های اسکان مسافرگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، و بنا به اعلام روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، امسال 5 هزار و 160 کلاس درس در دو سطح الف و ب و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان به فرش ، تلویزیون و یخچال برای مسافران نوروزی تجهیز شده اند.

مدارس تجهیز شده از 25 اسفند گردشگران را پذیرش کردند و خدمات رسانی تا پایان تعطیلات سال نو ادامه دارد .
هزارو500نفر از کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان به عنوان عوامل اجرایی و ستادی در مدارس استان حضور دارند
پایگاه اسکان نوروزی در سراسر استان به مسافران فرهنگی و غیر فرهنگی خدمات رسانی می کنند .

انتهای پیام/ی

کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3...
ما را در سایت کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جباری karaj-news بازدید : 115 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 17:39

جزیره ی ماویی (مائویی Maui) با مساحتی بالغ بر 727.2 کیلومتر مربع، دومین جزیره ی بزرگ هاوایی و هفدهمین جزیره ی بزرگ آمریکا است.

کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3...
ما را در سایت کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جباری karaj-news بازدید : 108 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 16:39

گزارش تصویری نصب المان‌هاي نوروزي در پرديسان توسط معاونت خدمات شهري منطقه هشت کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3...
ما را در سایت کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جباری karaj-news بازدید : 156 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 16:39